donderdag 14 november 2013

Samsung Chromebook

Via de website van Onderwijs ICT-nieuws heb ik een leuke gadget aangevraagd. In ruil daarvoor moet er een recensie geschreven worden over die gadget. De gadget die ik heb aangevraagd is een Samsung Chromebook en die heb ik gekregen. Hoe tof! Ik heb Lesley van Houten als 'excuus' gebruikt, omdat ik het tof zou vinden als hij de komende twee jaar hier op school met een lichtere laptop zou kunnen werken. Lichter omdat de huidige laptop van Lesley behoorlijk veel zwaarder is dan de Samsung Chromebook van 1,1 kilo(!) en dat gezien zijn beperkingen wellicht beter voor hem zou zijn. Het feit dat Lesley het lichamelijk en motorisch minder makkelijk heeft dan de andere leerlingen uit 4Ma en het mogelijke feit dat door dit apparaat het hem iets makkelijker af zal gaan op school is de Samsung Cromebook voor Lesley een kado. Samen met Lesley ga ik dit apparaat de komende maand gebruiken en kijken hoe waardevol dit ding is bij het gebruik op school en in de les.

Overhandiging van de Samsung Chromebook

Deze mededeling omdat ik andere leerlingen niet te kort wil doen en wil uitleggen waarom ik juist Lesley heb uitgekozen om een laptop computer cadeau te doen. Dit alles ook nog onder voorbehoud, want als de recensie die Lesley en ik moeten maken over dit apparaat niet in orde is, dan zal de Samsung Chromebook weer terug gestuurd moeten worden. We houden u op de hoogte.

"Ik ben erg vereerd om dit mooie apparaat in ontvangst te mogen nemen. Door het mindere gewicht zal ik het makkelijker krijgen. Ik hoop dat ik door mijn hulp van het schrijven van de recencie Samsung een beter inzicht zal kunnen geven van het gebruik van de computer op school." - Lesley, 4Ma.


De reactie op de door Lesley en mij geschreven recensie:

"Zeer bedankt voor jullie recensie/gebruikersrapportage. Voldoende kritisch: naast lovende woorden ook voldoende aandacht voor minder positieve zaken. Ook de foto’s vormen een mooie illustratie bij het artikel. We gaan e.e.a. waarschijnlijk volgende week publiceren, maar eerst vragen we nog Samsung voor een reactie. Ik hou jullie op de hoogte en laat ook weten wanneer jullie bijdrage op de ICTnieuws.nl verschijnt.
Speciaal dank aan jou Lesley en ik wens je veel gezondheid en voorspoed toe namens de redactie van onze website. Jullie hebben al met al prima aan de voorwaarden voldaan en je mag het Chromebook houden Lesley. Mocht je te zijner tijd nog iets over het gebruik willen schrijven Lesley, (over een paar maanden bijvoorbeeld) dan zien we dat graag tegemoet. En als het goed is zullen we dat ook publiceren." - Louis Hilgers, names redactie ICT nieuws.nl

Inmiddels is de recensie die Lesley en ik hebben gemaakt gepubliceerd. Je kunt 'em hier lezen.

2 opmerkingen:

  1. Dank jullie wel voor de schoolfoto's; echt een mooi portret van onze dochter.

    For more information kindly visit:- Schoolfotograaf

    BeantwoordenVerwijderen