donderdag 5 december 2013

TekTok

Uitgenodigd als tafelgast bij praatprogramma TekTok Late Night over innovatie en technologie trends in het onderwijs. TekTok wordt (on)regelmatig georganiseerd in het Paard, Den-Haag en vanavond was Kennisnet partner bij de organisatie van het programma.
Door het experiment met de Fitbit - de bewegingsmeter cq. stappenteller - met leerlingen uit 4-vmbo was ik uitgenodigd om daar iets over te vertellen. En dat wilde ik wel, op voorwaarde dat ik enkele van mijn leerlingen mee mocht nemen. Dus: samen met Henk-Jan met de auto naar Den-Haag om ons op tijd te melden bij een Chinees restaurant aan de Prinsengracht en we nemen mee: Jana en Lotte uit 4Ma en Dennis en Wouter uit 4Mc: All You Can Eat en het was goed te eten!

Wouter, Dennis, Lotte en Jana bij de Chinees

Rond zeven uur richting het Paard om ons enigszins voor te bereiden op het item. Met name Jana vindt het erg spannend en is bang dat als ik haar uit nodig op het podium haar lastige vragen ga stellen, waar ze geen antwoorden op zou weten. LOL De mensen van Kennisnet deden er ook nog een schepje bovenop: nog meer LOL

Op het podium!

De leerlingen konden niet zoveel met de items van de agenda van vanavond, dus een wandeling naar de McDonalds en een rondje door de kleine zaal waar ze aan de slag konden met o.a. de MakeyMakey en Arduino om ze even zoet te houden totdat het onze tijd was.

Omstreeks half tien moest ik klaar gaan staan en kwam ik samen met mijn tafelgenoot op onder het genot van een welkomstmuziekje door de band. Al heel snel werd me duidelijk waarom mijn tafelgenoot mij eerder op de avond 'uitgehoord' heeft over ons experiment met de Fitbit. Na de introductie door Chris nam ze al heel snel het gesprek over en zette ze een toon, waardoor het leek alsof ze duidelijk wilde maken dat haar onderzoek met een andere bewegingsmeter op een andere school met andere leerlingen veel beter en betrouwbaarder was .... Ehm, dit item deden we samen en niemand wilde volgens mij een competitie voor de camera. Ook de presentator leek verrast door de houding van mijn tafelgenoot. Evengoed was het erg leuk om te doen en de leerlingen op het podium waren leuk! Voor een doordeweekse dag laat naar huis, maar het was erg leuk en gezellig ... Op de website van TekTok over onze bijdrage van deze avond.

Op de terugweg natuurlijk nog even door de McDrive ... lopend dus.




Filmfragment over onze bijdrage aan de TekTok op YouTube.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten